WÓJTA GMINY RZECZYCA
z dnia 30 marca 2007r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( T.J. Dz. U. z 2001 r. r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 , Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116,poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337) oraz art. 41 ust.3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. (Tekst jednolity Dz.
U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372, z 2003 r. Nr 80,
poz. 719 i Nr 122, poz. 1143, z 2004 r. Nr 29, poz. 257, Nr 99, poz.
1001, Nr 152, poz. 1597 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 23, poz. 186,
Nr 132, poz. 1110, Nr 155, poz. 1298 i Nr 179, poz. 1485 oraz z 2006 r.
Nr 170, poz. 1217, Nr 171, poz. 1225, Nr 220, poz. 1600) zarządza się co następuje:
§ 1. Powołuje się Gminna Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rzeczycy zwana dalej „Komisją” w następującym składzie :
1) Wiesława Gierach - Przewodnicząca Komisji
2) Jan Pardej - Zastępca Przewodniczącej Komisji
3) Regina Sarwa - Sekretarz Komisji
4) Ireneusz Poleszuk - Członek Komisji
5) Urszula Marzyjanek - Członek Komisji
6) Adam Gmaj - Członek Komisji
7) Kazimierz Bors - Członek Komisji
8) Aneta Machnicka - Członek Komisji
§ 2. 1.
Komisja wykonuje zadania wynikające z ustawy z dnia 26 października
1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
2.
Zasady i tryb działania Komisji określa Regulamin Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rzeczycy stanowiący załącznik do
niniejszego zarządzenia.
§ 3. Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
mgr inż. Marek Pałasz
Załącznik
do Zarządzenia Nr 21/2007
Wójta Gminy Rzeczyca
z dnia 30 marca 2007 r.
R E G U L A M I N
GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
w RZECZYCY
I. Postanowienia ogólne.
§ 1. Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w Rzeczycy zwany dalej „Regulaminem” określa zasady i tryb działania Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rzeczycy zwanej dalej „Komisją”.
§ 2. 1. Komisja prowadzi działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem
problemów alkoholowych oraz podejmuje czynności zmierzające do orzeczenia o
zastosowaniu wobec osoby uzaleŜnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w
zakładzie lecznictwa odwykowego.
2. Komisja jest powoływana na okres 4 lat.
§ 3. W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych. Członkowie Komisji nie posiadający
odpowiedniego przeszkolenia powinni w moŜliwie szybkim czasie przeszkolić się według
istniejących lub przygotowanych standardów szkoleń.
II. Skład Komisji.
§ 4. 1.Komisja składa się z:
1) Przewodniczącego
2) Zastępcy Przewodniczącego
3) Sekretarza
4) dwóch członków.
2.Mandat członka Komisji w czasie trwania kadencji wygasa w przypadku śmierci
oraz zrzeczenia się.
§ 5. Przewodniczący Komisji organizuje pracę Komisji i prowadzi jej obrady.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji lub niemoŜności działania, jego
zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§ 6. Obsługę kancelaryjno-biurową prowadzi Sekretarz Komisji.
III. Zadania Komisji
§ 7. Do zadań Komisji naleŜy:
1) współpraca z Wójtem Gminy Rzeczyca przy konstruowaniu projektu Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwanego dalej „Programem”
oraz inicjowanie działań podejmowanych w celu realizacji tego programu,
2) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia o zgodności lokalizacji punktu sprzedaŜy z
uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października
1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( teks jednolity:
Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372) ,
3) podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby
uzaleŜnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa
odwykowego,
4) prowadzenie kontroli przestrzegania warunków sprzedaŜy, podawania i spoŜywania
napojów alkoholowych;
5) przygotowywanie i przedkładanie Wójtowi Gminy Rzeczyca:
a) harmonogramu działań związanych z realizacją programu;
b) preliminarza kosztów zadań wymienionych w § 7 pkt. 1,
c) sprawozdanie z realizacji zadań.
6) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
IV. Posiedzenia Komisji.
§ 8. 1.Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego
Komisji w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niŜ raz na kwartał.
2. Przewodniczący Komisji moŜe zaprosić na posiedzenie Komisji osoby nie będące
członkami Komisji.
3. Z posiedzenia Komisji naleŜy sporządzić protokół, który winien być podpisany
przez Przewodniczącego i Sekretarza Komisji.
4. Za pracę w Komisji przysługuje członkom Komisji wynagrodzenie na zasadach
określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych.
§ 9. 1.Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy składu Komisji.
2.Komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym.
V. Postanowienia końcowe.
§ 10. Komisja moŜe korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę
fachową w zakresie związanym z przedmiotem działania Komisji.
§ 11. 1. Do przeprowadzenia wywiadów środowiskowych oraz wykonywania
czynności związanych z działalnością Komisji moŜna upowaŜnić osoby nie będące jej
członkami.
2. Zakres wywiadu środowiskowego ustala Komisja.
§ 12. W celu realizacji swych zadań Komisja zbiera informacje od jednostek policji,
izb wytrzeźwień, zakładów pracy i innych jednostek organizacyjnych oraz osób.
do Zarządzenia Nr 21/2007
Wójta Gminy Rzeczyca
z dnia 30 marca 2007 r.
R E G U L A M I N
GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
w RZECZYCY
I. Postanowienia ogólne.
§ 1. Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w Rzeczycy zwany dalej „Regulaminem” określa zasady i tryb działania Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rzeczycy zwanej dalej „Komisją”.
§ 2. 1. Komisja prowadzi działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem
problemów alkoholowych oraz podejmuje czynności zmierzające do orzeczenia o
zastosowaniu wobec osoby uzaleŜnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w
zakładzie lecznictwa odwykowego.
2. Komisja jest powoływana na okres 4 lat.
§ 3. W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych. Członkowie Komisji nie posiadający
odpowiedniego przeszkolenia powinni w moŜliwie szybkim czasie przeszkolić się według
istniejących lub przygotowanych standardów szkoleń.
II. Skład Komisji.
§ 4. 1.Komisja składa się z:
1) Przewodniczącego
2) Zastępcy Przewodniczącego
3) Sekretarza
4) dwóch członków.
2.Mandat członka Komisji w czasie trwania kadencji wygasa w przypadku śmierci
oraz zrzeczenia się.
§ 5. Przewodniczący Komisji organizuje pracę Komisji i prowadzi jej obrady.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji lub niemoŜności działania, jego
zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§ 6. Obsługę kancelaryjno-biurową prowadzi Sekretarz Komisji.
III. Zadania Komisji
§ 7. Do zadań Komisji naleŜy:
1) współpraca z Wójtem Gminy Rzeczyca przy konstruowaniu projektu Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwanego dalej „Programem”
oraz inicjowanie działań podejmowanych w celu realizacji tego programu,
2) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia o zgodności lokalizacji punktu sprzedaŜy z
uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października
1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( teks jednolity:
Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372) ,
3) podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby
uzaleŜnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa
odwykowego,
4) prowadzenie kontroli przestrzegania warunków sprzedaŜy, podawania i spoŜywania
napojów alkoholowych;
5) przygotowywanie i przedkładanie Wójtowi Gminy Rzeczyca:
a) harmonogramu działań związanych z realizacją programu;
b) preliminarza kosztów zadań wymienionych w § 7 pkt. 1,
c) sprawozdanie z realizacji zadań.
6) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
IV. Posiedzenia Komisji.
§ 8. 1.Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego
Komisji w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niŜ raz na kwartał.
2. Przewodniczący Komisji moŜe zaprosić na posiedzenie Komisji osoby nie będące
członkami Komisji.
3. Z posiedzenia Komisji naleŜy sporządzić protokół, który winien być podpisany
przez Przewodniczącego i Sekretarza Komisji.
4. Za pracę w Komisji przysługuje członkom Komisji wynagrodzenie na zasadach
określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych.
§ 9. 1.Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy składu Komisji.
2.Komisja podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym.
V. Postanowienia końcowe.
§ 10. Komisja moŜe korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę
fachową w zakresie związanym z przedmiotem działania Komisji.
§ 11. 1. Do przeprowadzenia wywiadów środowiskowych oraz wykonywania
czynności związanych z działalnością Komisji moŜna upowaŜnić osoby nie będące jej
członkami.
2. Zakres wywiadu środowiskowego ustala Komisja.
§ 12. W celu realizacji swych zadań Komisja zbiera informacje od jednostek policji,
izb wytrzeźwień, zakładów pracy i innych jednostek organizacyjnych oraz osób.