Drukuj

ZARZĄDZENIE Nr 46/2006

Wójta Gminy Rzeczyca

                        z dnia 21 listopada 2006 roku


 


w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług na terenie Gminy Rzeczyca w zakresie: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrona przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

 

 

Na podstawie art. 7 ust. 1, 3, 3a, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996 r. Nr 132 poz. 622 z późn. zm.),uchwały Nr XXXVIII/ 257/06 Rady Gminy Rzeczyca z dnia 02 marca 2006r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzeczyca” oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia ( Dz.U. z 2006r. Nr 5 poz. 33) zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. Określa się następujące wymagania i obowiązki dla przedsiębiorców ubiegających się

o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli

nieruchomości położonych na terenie Gminy Rzeczyca

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane w art.8 ust. 1, 1a ustawy o

utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2005r. Nr 236 poz. 2008) i

potwierdzający spełnienie wymagań zawartych w niniejszym zarządzaniu oraz dokonać

opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać specjalistyczne środki transportu, w ilości stosowanej do oferowanych usług,

oraz umożliwiające bezpyłowe odbieranie odpadów komunalnych z urządzeń

przeznaczonych do ich zbierania z terenu Gminy Rzeczyca, zgodnie z obowiązującą

ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z częstotliwością określoną w

aktach prawa miejscowego- ( Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie

Gminy Rzeczyca),

 

3)posiadać sprawne środki techniczne umożliwiające zorganizowanie selektywnego

odbioru odpadów zebranych selektywnie, zgodnie z przepisami o utrzymaniu czystości

i porządku w gminach wg. następującego rodzaju:

a) pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych,

b) pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów dla poszczególnych rodzajów odpadów,

c) worki foliowe do selektywnej zbiórki odpadów dla poszczególnych rodzajów odpadów,

d) kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych

4) posiadać możliwości selekcji odpadów zmieszanych w stopniu umożliwiającym

osiąganie w kolejnych latach wskaźników odzysku i recyklingu w sytuacji , gdy

selekcja przez właścicieli nieruchomości nie będzie realizowana w stopniu

wystarczającym,

5) zorganizowanie i wprowadzanie dla swoich klientów , systemu zbiórki:

a) surowców wtórnych( szkło, makulatura, PET,złom)

b) biodegradowalnych

c) niebezpiecznych

d) elektronicznych i elektrycznych

e) wielkogabarytowych

6) posiadać aktualną umowę umożliwiającą przekazanie odpadów do dalszego przetwarzania

lub unieszkodliwiania,

7) prowadzenie ewidencji zawartych umów, która winna zawierać adres właściciela

nieruchomości, harmonogram wywozu, nr umowy oraz ilość i rodzaj zbieranych odpadów

komunalnych wg kodów zgodnych z klasyfikacją odpadów jak w Rozporządzeniu

Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. Nr

112 poz. 1206)

8) prowadzenie ewidencji kart odpadów powstałych w wyniku prowadzonej selektywnej

zbiorki odpadów, która winna zawierać:

a) datę i miejsce odbioru zgromadzonych odpadów,

b) rodzaje odebranych odpadów i ich ilość,

c) pokwitowanie z miejsca przekazania zebranych odpadów.

9) prowadzić w systemie informatycznym ewidencję odpadów zebranych selektywnie

i przekazywać Wójtowi Gminy Rzeczyca informację wymagane stosownymi przepisami,

oraz wykaz zawartych umów na świadczenie w/w usług,

10) posiadać zaplecze techniczno- biurowe oraz bazę transportową.

 

2. Przedsiębiorca o którym mowa w ust. 1, zobowiązany jest – uwzględniać zapisy zawarte

w wojewódzkim, oraz gminnym programie gospodarki odpadami do unieszkodliwiania

odpadów komunalnych poprzez :

1) składowanie odpadów komunalnych nie podlegających selekcji na Gminnym Składowisku Odpadów Stałych w Roszkowej Woli,

2) przekazywanie wyselekcjonowanych strumieni odpadów upoważnionym podmiotom prowadzącym działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania.

3.Wymagania określone w ust. 1 powinny zostać poparte odpowiednimi dokumentami

którymi są:

1) zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym

lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

2) potwierdzenie posiadania środków o których mowa w ust. 1

3) umowa na odbieranie wyselekcjonowanych odpadów do dalszego przetworzenia lub

unieszkodliwienia,

3) tytuł prawny do dysponowania nieruchomością , na której znajduje się zaplecze

techniczno- biurowe.

§ 2

 

1.Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników

bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinien spełniać następujące

wymagania:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane w art.8 ust. 1, 1a ustawy o

utrzymaniu czystości i porządku w gminach i potwierdzający spełnienie wymagań

zawartych w niniejszym zarządzaniu oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i

załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać zaplecze techniczno biurowe w postaci biura oraz bazy transportowej wraz

z garażami, miejscami postojowymi i punktami myjni samochodowej,

3) posiadać sprzęt samochodowy umożliwiający opróżnianie zbiorników bezodpływowych ,

zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia

12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002r.

Nr 193, poz. 1617)

4) specjalistyczne pojazdy przeznaczone do opróżniania bezodpływowych zbiorników

winny być :

- trwale oznakowane nazwą firmy i jej siedzibą,

- zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz pojazdu

transportowanych nieczystości ciekłych,

5) dokonywać zrzutu nieczystości ciekłych do Biologicznej Oczyszczalni Ścieków w

Bartoszówce Gmina Rzeczyca.

2. Wymagania określone w ust. 1 powinny zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami

którymi w szczególności są:

1) zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym

lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

2) potwierdzenie posiadania środków o których mowa w ust.1 pkt. 2, w tym kserokopie

dowodów rejestracyjnych, którymi będą świadczone usługi asenizacyjne.

3) umowa z Zakładem Usług Komunalnych w Rzeczycy – zakładem budżetowym Gminy

Rzeczyca – Zarządcą Biologicznej Oczyszczalni Ścieków w Bartoszówce

4) tytuł prawny do dysponowania nieruchomością , na której znajduje się zaplecze

techniczno- biurowe.

3. Określa się następujące zabiegi sanitarne :

1) pojazdy służące do odbioru nieczystości ciekłych podlegają obowiązkowemu myciu

i odkażaniu. Zewnętrzne mycie pojazdów musi się odbywać po zakończeniu każdego

dnia ich użytkowania, a wewnętrzne raz w tygodniu.

2) mycie i dezynfekcja pojazdów przeznaczonych do transportu odpadów komunalnych

winno być wykonywane codziennie po zakończeniu pracy w miejscu do tego

przeznaczonym – ( baza przedsiębiorcy lub teren Biologicznej Oczyszczalni Ścieków w

Bartoszówce )

§ 3.

 

1. Ustalam następujące wymagania jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o

uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia

schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich

części:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane w art.8 ust. 1, 1a ustawy o

utrzymaniu czystości i porządku w gminach i potwierdzający spełnienie wymagań

zawartych w niniejszym zarządzaniu oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i

załączników wg obowiązującej stawki;

2) przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w

zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien spełniać następujące

wymagania:

3) posiadać specjalistyczne środki przeznaczone do chwytania i transportowania

bezdomnych zwierząt , które powinny posiadać atest oraz nie mogą stwarzać

zagrożenia dla ich życia oraz zdrowia,

4) posiadać samochód przystosowany do transportu zwierząt , który posiada odpowiednią

powierzchnię i kubaturę( przestrzeń) umożliwiającą ustawianie metalowych klatek w

ilości równej co najmniej czterech, odpowiadających wielkością średniej wielkości

zwierzęcia, w sposób uniemożliwiający przesuwanie się klatek w czasie transportu oraz

zapewniający prawidłową wentylację,

5) zadaszenie i ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierząt przed wpływami

atmosferycznymi,

6) zapewnić w razie potrzeby pomoc weterynaryjną w przypadku pochwycenia zwierzęcia

okaleczonego lub chorego,

7) posiadać tytuł prawny do miejsca ( terenu) przetrzymywania wyłapywanych zwierząt

przed przewiezieniem ich do schroniska,

8) posiadać pomieszczenia dla przeprowadzenia kwarantanny bezdomnych zwierząt oraz chłodnie przystosowane do przechowywania zwłok zwierzęcych i ich części,

9) przestrzegać wszystkich innych przepisów prawa dotyczących ochrony zwierząt,

10) posiadać umowę lub pisemne zapewnienie odbioru zwłok zwierzęcych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie grzebowiska lub spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,

11) pracownicy obsługujący urządzenia do wyłapywania zwierząt powinni zostać przeszkoleni w jego obsłudze oraz przejść szkolenie z zakresu BHP i przepisów przeciwpożarowych,

12) prowadzić działalność w miejscu ogrodzonym,

2. Powyższe wymagania powinny zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami którymi

w szczególności są:

1) zaświadczenie o wpisie w ewidencji działalności gospodarczej lub odpis Krajowego Rejestru Sądowego,

2) umowa kupna-sprzedaży, najmu lub faktura potwierdzająca posiadanie środków, o których mowa w ust. 1,

3) umowa o stałej współpracy z weterynarzem;

§4

1.Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w

zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien

spełnić następujące wymagania:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane w art.8 ust. 1, 1a ustawy o

utrzymaniu czystości i porządku w gminach i potwierdzający spełnienie wymagań

zawartych w niniejszym zarządzaniu oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i

załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona będzie działalność,

3) posiadać pozwolenie na użytkowanie lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( tj. Dz. U. z 2003r. Nr207, poz.2016 ze zm.);

4) prowadzić działalność w miejscu ogrodzonym;

5) posiadać środki niezbędne do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części;

6) posiadać urządzenia i środki techniczne umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części.

2.Powyższe wymagania powinny zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami

którymi w szczególności są:

1) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis Krajowego

Rejestru Sądowego,

2) umowa kupna-sprzedaży, najmu lub faktura potwierdzająca posiadanie środków, o

których mowa w ust. 1

§5

1. Przez dysponowanie nieruchomością o których mowa w niniejszym zarządzeniu należy

rozumieć wskazanie tytułu prawnego do nieruchomości wynikającej z prawa własności,

użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku

zobowiązaniowego, przez okazanie stosownego dokumentu lub umowy.

 

§6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do publicznej wiadomości

poprzez umieszczenie jego treści na stronach internetowych Urzędu Gminy oraz poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Rzeczycy.

 

Wójt Gminy
mgr inż. Marek Pałasz

Nadrzędna kategoria: Zarządzenia
Odsłony: 747