Drukuj

ZARZĄDZENIE NR  1/2007

                              WÓJTA GMINY RZECZYCA

z dnia 12 kwietnia 2007 r. 

w sprawie ustalenia zasad sporządzania i podpisywania pism i decyzji administracyjnych w Urzędzie Gminy w Rzeczycy.

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( T.J. Dz. U.  z 2001 r.  r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220,  Nr 62, poz. 558,   Nr 113, poz. 984 , Nr 153,   poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568,  z 2004 r. Nr 102,  poz.1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128)  zarządzam co następuje :

            § 1. Ustala się następujące zasady podpisywania pism:

1)  Wójt Gminy podpisuje:

a) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,

b) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności Gminy,

c) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Referatów,

a)      decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,

b)      pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,

c)      pisma zawierające oświadczenia woli  jako pracodawcy,

d)     pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji,

e)      odpowiedzi na zapytania i wnioski radnych,

f)       pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,

g)      inne pisma, jeśli ich podpisanie Wójt zastrzegł dla siebie.

2)   Sekretarz i Skarbnik Gminy  podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie

       zastrzeżone wyłącznie  do podpisu Wójta, z wyjątkiem pism do podpisu których

       zostali  odrębnie upoważnione.

1)      Kierownicy referatów podpisują:

a)      pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta,

b)      decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali upoważnieni przez Wójta,

c)      pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatu i zakresu zadań dla poszczególnych referatów lub stanowisk.

§ 2.  Ustala się następujące zasady sporządzania pism:

1)      Wszystkie projekty pism o których mowa w § 1 sporządzane są przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za realizację zadań wnikających    z zakresu czynności lub z wydanych poleceń przez przełożonego.

2)      Ilość wykonanych egzemplarzy pism uzależniona jest od liczby adresatów i liczby egzemplarzy pozostających w Urzędzie Gminy.  Egzemplarz wysyłany do adresata jest oryginałem, pozostałe egzemplarze to kopie. W przypadku większej liczby  adresatów niż 1 oryginały pism i decyzji sporządza się w liczbie  równej liczbie  adresatów .

3)      W przypadku gdy pismo nie jest sporządzane na papierze samokopiującym, należy oznaczyć każdą kopię pieczęcią „ KOPIA”,

4)      Pracownik przygotowujący projekty pism parafują je swoim podpisem umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony obok pieczątki                z napisem    „ OPRACOWAŁ” na kopii pisma pozostającej w aktach sprawy w Urzędzie Gminy w Rzeczycy.

5)      Pracownik odpowiedzialny za przygotowanie pisma umieszcza swój symbol literowy (inicjały imienia i nazwiska) przy znaku pisma zgodnie z niniejszym wzorem   Or. AB 0010-12/07, gdzie „Or.„ -oznacza symbol literowy referatu, „AB”- oznacza symbol literowy pracownika , „0010” – oznacza symbol liczbowy grupy klasyfikacyjnej z jednolitego rzeczowego wykazu akt,  „12” – oznacza liczbę kolejną ze spisu spraw, „07” – oznacza dwie ostatnie cyfry roku. Oznaczenie symboli literowych pracowników zawiera załącznik do niniejszego zarządzenia

6)       Sporządzone według powyższego wzoru pismo pracownik przekazuje do zaopiniowania Kierownikowi Referatu i Sekretarzowi Gminy.

7)      Kierownicy Referatów i Sekretarz Gminy opiniują każde pismo stawiając parafkę przy pieczątce „ AKCEPTUJĘ” na kopii pisma pozostającą w aktach sprawy            w Urzędzie Gminy.

8)      W przypadku pism dotyczących spraw z zakresu podatków i opłat lokalnych opiniowane one są  przez  Skarbnika Gminy.

9)      Pisma dotyczące spraw szczególnie skomplikowanych i trudnych pod względem interpretacji prawnej opiniowane są również przez Radcę Prawnego.

10)  Przygotowane w ten sposób pismo kierowane jest do podpisu przez Wójta Gminy.

§ 3.  W sprawach nie uregulowanych niniejszym zarządzeniem stosuje się przepisy Instrukcji Kancelaryjnej dla organów gminy i związków międzygminnych  stanowiącej załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. ( Dz. U. Nr 112, poz. 1319 z późn. zm.)  .

            § 4. Traci moc Zarządzenie Nr 25/2002 Wójta Gminy Rzeczyca z dnia 20 grudnia     2002 r. w sprawie ustalenia zasad sporządzania i podpisywania pism i decyzji administracyjnych  w Urzędzie Gminy w Rzeczycy. 

§ 5.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia .

                                                                                              mgr inż. Marek Pałasz

Załącznik
do Zarządzenia Nr 1/2007
Wójta Gminy Rzeczyca
z dnia 12 kwietnia 2007 r.
OZNACZENIE SYMBOLI LITEROWYCH
PRACOWNIKÓW URZĘDU GMINY W RZECZYCY
Lp. Imię i nazwisko
pracownika
Stanowisko Symbol
literowy
1. Maria Jolanta Ochota Sekretarz Gminy MJO
2. Grażyna Frączak Skarbnik Gminy GF
3. Teresa Zofia Gruda Kierownik Referatu Organizacyjnego Spraw Obywatelskich ZG
4. Stanisława Kosiacka Kierownik Referatu Rolnictwa Rozwoju i zamówień
Publicznych SK
5. Anna Duraj Radca prawny AD
6. Bogusława Kobacka Samodzielne stanowisko ds. obsługi organów gminy,
oświaty, kultury i zdrowia BK
7. Radosław Jaworski Stanowisko ds. drogownictwa, informatyki, obrony i bezpieczeństwa RJ
8. Izabela Gruda Stanowisko ds. kancelaryjno-organizacyjnych IG
9. Barbara Kołodziejczyk Stanowisko ds. księgowości budżetowej KB
10. Danuta Teresa Podsadniak Stanowisko ds. księgowości podatkowej DP
11. Małgorzata Korecka Stanowisko ds. wymiaru podatków i obsługi kasowej MK
12. Maria Jędryka Stanowisko ds. wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych MJ
13. Agnieszka Gradowska Stanowisko ds. zwrotu akcyzy AG
14. BoŜena Burchart Stanowisko ds. rolnictwa i planowania przestrzennego BB
15. Magdalena Szczur Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i
ochrony środowiska MSz
16. Monika Woźniak Stanowisko ds. wdrażania procedur UE i przygotowywania wniosków akcesyjnych MW
17. Renata Szulc Archiwista RSz

Nadrzędna kategoria: Zarządzenia
Odsłony: 751